Кон содржината
Историјата на Citroën

CITROËN: 100 ГОДИНИ ОДВАЖНОСТ И ИНОВАЦИЈА

CITROËN HERITAGE

Од 1919 година, марката Citroën покажува одважност и континуирана хумана поврзаност.

Има повеќе од 100 години наследство и над 300 модели, од кои некои влегоа во историјата.

Ве покануваме да нурнете во оваа епска историја која започна со визионерскиот гениј André Citroën.

ИСТОРИЈА НА ЛОГОТО CITROËN

Додека бил во Полска во 1900 година, André Citroën дознава за новиот процес за метални запчаници. Еден од системите користи шеврони. Овој инженер и иден основач на Citroën ја купува лиценцата и ја прилагодува за неговите француски фабрики. Потоа го избира двојниот шеврон како амблем на неговата прва компанија.

100 ГОДИНИ ИСТОРИЈА

1919 ANDRÉ CITROËN
Смелост. Креативност. Технологија. Три збора кои ја илустрираат визијата на André Citroën, пионерот на автомобилската индустрија. Во 1919 година започнува големата авантура на Citroën, со лансирањето на Citroën Type A. 
1921-1922 РЕКЛАМА НА ПАРИСКОТО НЕБО
Во 1921 година, Citroën го открива вториот модел во својата гама: B2. Потоа на саемот за автомобили во Париз доаѓа Citroën 5HP. Штом се отворил саемот, авион го испишува зборот Citroën на небото над француската престолнина. 
1922-1924 ЕКСПЕДИЦИЈА НИЗ САХАРА И АФРИКА
За да ја покаже сигурноста на своите автомобили, во 1922 година, André Citroën го испраќа возилото B2 10 КС полугасеничар низ пустината Сахара. По успехот, две години подоцна ја организира Црната експедиција , преминувајќи ја Африка од север кон југ. 
1926-1930 CITROËN B14, C6 1 & C4
Во 1926 година, Citroën го претставува својот B14, автомобил за масовен пазар со луксузни карактеристики. Тоа е голем успех. Три години подоцна е C6 1, првото брзо комерцијално возило во Франција. Во 1930 година доаѓа комерцијалниот C4, со отстранливи седишта и врата од багажник во 2 дела. 
1931 ЖОЛТА ЕКСПЕДИЦИЈА ВО АЗИЈА
Пет години по Црната експедицијата во Африка, Citroën го преминува азискиот континент од Бејрут до Пекинг. Наречена како „Експедиција на Citroën во централна Азија“, целта на Жолтата експедиција е да ги докаже техничките квалитети на возилата на целиот свет. 
1932-1934 CITROËN ROSALIE & TRACTION AVANT
Пред Саемот за автомобили во Париз во 1932 година, најновото издание на Citroën, достапно со моделите 8, 10 и 15CV, предизвикува возбуда. Наречен „Rosalie“ веќе ги руши брзинските рекорди на патеката. Traction Avant е револуција во 1934 година, именуван поради погонот на предните тркала. 
1935 CITROËN СЕ СООЧУВА СО ФИНАНСИСКИ ПРОБЛЕМИ
Лансирањето на Traction Avant не ги решава сериозните финансиски тешкотии со кои се соочува компанијата. Кон крајот на 1934 година, за да избегне пропаѓање на марката, Michelin го откупува Citroën. André Citroën умира на 3 јули 1935 година. Pierre Boulanger станува извршен директор. 
1936-1939 TRACTION AVANT 15-SIX & TUB
Во 1938 година, 15-Six се приклучува на семејството Traction Avant. Удобен и брз, го носи прекарот „Кралица на патот“. Следната година, TUB се цели кон професионалците со значителна новина: странична лизгачка врата за товарење. 
1945-1947 ВОЗОБНОВУВАЊЕ НА ФАБРИКАТА CITROËN JAVEL
За време на Втората светска војна, фабриката Javel е бомбардирана. Во 1945 година е повторно изградена. Во октомври 1946 година, Citroën претстави 3 нови модели на Саемот за автомобили во Париз: 11 B, 11 BL и 15/6. На настанот, исто така, на виделина доаѓа и првата презентација на Type H, наследувајќи го TUB. 
1948-1950 ПРЕТСТАТУВАЊЕ НА CITROËN 2CV
2CV е претставен на Саемот за автомобили во Париз. Овој нов пристап кон индивидуалниот транспорт ќе направи 5 милиони од овие автомобили до 1990 година. Во 1950 година е пуштена верзијата Van, со 250 кг корисна носивост, брзина од km/h и потрошувачка од 5 L/100km. 
1955-1958 DS & CITROËN ID 19
Во 1955 година, Citroën го претставува DS на Саемот за автомобили во Париз. Дизајниран од Flaminio Bertoni, тој е аеродинамична и естетска револуција. Во 1958 година, ID 19 победи на релито во Монте Карло. По ова, Citroën одлучува да учествува на други трки. 
1960-1969 CITROËN AMI 6, DYANE & MÉHARI
Во 1960 година, Ami 6 е лансиран низ Европа. Во 1967 година, Dyane ја користи механиката на 2 CV, но има сестраност на караван. Во 1968 година, Méhari повторно ги раздвижи работите. Овој автомобил со пластична каросерија за теренски и за сите намени станува икона. 
1970-1974 CITROËN SM, GS & CX

Луксузниот и спортски Citroën SM е лансиран во 1970 година, подобрувајќи ја иновативноста на DS. Истата година, GS се издвојува како најаеродинамична каросерија. Во 1974 година, хидропневматското потпирање на CX и футуристичката контролна табла го истакнуваат возилото.

 

 
1976-1978 CITROËN LN, LNA & VISA
Во 1976 година за прв пат е претставен караванот CX, а потоа и LN. LN реагира на кризата со нафта со најмалиот мотор во сегментот. Во 1978 година доаѓаат LNA и Visa. Ова се првите стандардни автомобили со интегрирано електронско палење. 
1980-1987 2 CV CHARLESTONE, CITROËN BX ET AX
Ограниченото издание 2CV Charleston доаѓа во 1980 година. Двобојнат акаросерија е многу популарно и се произведува масовно. Во 1982 година, BX предизвика возбуда, модерен хечбек со 5 врати и 5 седишта. Четири години подоцна AX го обезбедува изненадувањето. 
1989-1994 CITROËN XM, ZX ET JUMPER
XM е враќање во премиум гамата со хидроактивно потпирање. Глобално прв, избрана за автомобил на годината и добива 14 признанија. Во 1991 година, ZX има лизгачки задни седишта со прилагодлив наслон. Во 1994 година, Citroën го лансира Jumper со PEUGEOT и Fiat. 
1995-1998 CITROËN SAXO, BERLINGO ET XSARA PICASSO
Citroën го претстави Jumpy, лесно комерцијално возило. Citroën Berlingo доаѓа следната година, а потоа и Berlingo Multispace и Saxo. Во 1997 година, за стогодишнината од Саемот за автомобили во Париз, Citroën ја претставува Xsara Picasso, компактен MPV. 
2000-2004 CITROËN C5 ET C3
Во 2000 година, салонот за автомобили во Париз го пречекува Citroën C5, комбинирајќи ја елеганцијата и динамиката. Две години подоцна, Citroën C3 е претставен во Франција. Облини потсетуваат на 2 CV. Како и приемот! 
2005-2008 CITROËN C1, C6, C4 PICASSO ET C-CROSSER
Производството на C1 започнува во 2005 година. Марката го претставува C6, преполна со технологија. Следната година, C4 Picasso станува првиот компактен MPV на Citroën. Првиот SUV беше лансиран во 2007 година, C-Crosser. 2008 година е претставен C3 Picasso, познат по својот капацитет. 
2009 CREATIVE TECHNOLOGIE
За да го одбележи роденденот на својот основач, Citroën го претстави нов потпис на марката: Creative Technologie. Марката, исто така, открива ново 3D лого со заоблени хромирани шеврони. Зборот Citroën се појавува подолу со црвени букви. 
2010-2012 C-ZÉRO ET LIGNE DS
Во 2010 година, Citroën се сели во светот на електричната енергија со C-Zero. Првиот во долгата низа! Истата година DS линијата го претставува првиот модел DS3. Во 2011 година следи DS4, coupé со 4 врати. Има претставување на DS5 во Шангај. 
2014-2015 C4 CACTUS ET E-MÉHARI
Во 2014 година, Citroën го претставува C4 Cactus, алтернатива на компактните лимузини што ги комбинира корисноста и естетиката. На крајот на следната година, E-Méhari, возбудливиот 100% електричен кабриолет со 4 седишта, е модерна посвета на Méhari од 1968 година. 
2017-2019 LES SUV FAÇON CITROËN
Во 2017 година доаѓа првиот SUV на Citroën, C3 Aircross. Следува C5 Aircross, комфорно возило поради потпирање со Прогресивни хидраулични перничиња® и седишта Advanced Comfort. Во 2019 година, Citroën C5 Aircross SUV Hybrid е првиот plug-in hybrid на марката. 
CITROËN СТОГОДИШНИНА
Собирот на векот, дел од прославата на стогодишнината на Citroën, се одржа во La Ferté-Vidame. Оваа место е икона за брендот и родно место на 2CV во 1948 година. Присуствуваа повеќе од 10.000 колекционери, 4.200 автомобили и над 60.000 луѓе. 
2020 AMI
На почетокот на 2020 година, Citroën го привлекува целиот пазар со AMI, неконвенционално решение за мобилност. Електричен и ултра компактен, достапен е за сите, не е потребна возачка дозвола, како и со à la carte и достапни понуди. 

CITROËN ORIGINS ВИРТУЕЛЕН МУЗЕЈ

Лансиран во 2016 година и достапен во 65 земји, овој виртуелен музеј прикажува колекција од 83 култни модели од Citroën.

Нуди уникатно извонредно искуство, како визуелно така и звучно, додека ги откривате моделите на марката, во 3D, одвнатре и однадвор.

CITROËN КОНЗЕРВАТОРИУМ

Citroën изгради неспоредливо автомобилско наследство од 1919 година до денешно време. Ова наследство е почестено од Конзерваториумот во Aulnay-sous-Bois, музеј во кој се сместени една од најголемите светски збирки возила, повеќе од 400 историски модели.

Не заборавајќи ги индустриските и комерцијалните архиви кои ја следат историјата на една култна марка.