Кон содржината
CITROËN ПРЕТСТАВУВА ЕДНОСЕД, КОЈ ЌЕ ГИ НОСИ БОИТЕ ВО ФОРМУЛА Е!
CITROËN ПРЕТСТАВУВА ЕДНОСЕД, КОЈ ЌЕ ГИ НОСИ БОИТЕ ВО ФОРМУЛА Е!

-          Citroën претставува едносед кој ќе ги носи боите на марката за време на официјалното учество на Светското првенство во Формула Е на ABB FIA.

-          Овој автомобил ќе има корист од целата експертиза на Stellantis Motorsport, кој има богато искуство во Формула Е и чиј тим ќе го води Cyril Blais, шеф на тимот.

-          Ќе го возат двајца талентирани возачи кои веќе постигнале бројни успеси во Формула Е: Французинот Jean Eric Vergne и Новозеланѓанецот Nick Cassidy.

-          Оваа одлука означува стратешка пресвртница за Citroën Racing, продолжувајќи ја 60-годишната страст и посветеност кон мотоспортот, потврдувајќи ја својата визија за смела, одговорна и длабоко иновативна мобилност.

-          Тимот ќе учествува во официјално тестирање од 27 октомври во Валенсија и ќе се подготви со голема амбиција за 6 декември за првата e-Prix награда во Сао Паоло.

 

Poissy – 20 октомври 2025 година

 

„Многу сме горди што официјално се приклучуваме на шампионатот ABB FIA Formula E. Со себе ја носиме истата победничка култура што му овозможи на Citroën да успее секој пат кога ќе влезе во ново првенство, како што се Rally Raid, WRC и WTCC. Мотоспортот е област што ја обликува историјата и легендата на Citroën повеќе од 60 години. Тоа е срцето на автомобилската страст. Со приклучувањето кон 100% електрична, одговорна и посветена конкуренција, споделуваме силни, напредни вредности. Електрична, иновативна и пасионирана авантура што ја отелотворува нашата визија за мобилност на утрешнината. Тоа е натпреварувачки формат во срцето на градовите, овозможувајќи да допреме до млада и поврзана публика. Нуди огромен извор на технолошка инспирација и меѓународно прикажување на марката. Конечно, овој едносед има трибојна ливреја, одразувајќи ја нашата гордост во претставувањето на француската експертиза на тркачката патека.“ Xavier Chardon – извршен директор на Citroën.

 

01. Експертиза во служба на перформансите

 

- Citroën кој пакува вати

 

Едноседот GEN3 Evo е синтеза на моќ и ефикасност. Побрз, полесен и поефикасен од кога било, овој автомобил ја отелотворува визијата за одржливи моторни трки: лабораторија за перформанси каде што секој киловат е важен. Неговата шасија е ултра лесна и цврста. Развиен врз основа на шасијата GEN3 од Spark Racing Technology, едноседот има структура од јаглеродни влакна што ги исполнува највисоките безбедносни барања на FIA. Со минимална тежина од 859 kg, вклучувајќи го и возачот, тој добива на агилност и енергетска ефикасност, нудејќи динамика блиска до онаа на едноседите со мотор со внатрешно согорување, останувајќи целосно електричен.

 

Има зачудувачко забрзување. Под својата елегантна каросерија, автомобилот крие електричен погонски склоп што испорачува до 350 kW (приближно 470 КС), овозможувајќи спектакуларно забрзување: од 0 до 100 km/h за само 1,86 секунди. Максималната брзина е околу 320 km/h, што го прави GEN3 Evo најбрзиот електричен едносед што некогаш се натпреварувал во шампионатот на FIA.

 

Голема иновација на генерацијата GEN3 е присуството на два електрични мотори за рекордно обновување на енергијата. Во нормални ситуации, задниот мотор обезбедува погон, додека предниот мотор е наменет за обновување на енергијата. Во „режим на напад“, двата мотори работат заедно за да го трансформираат автомобилот во погон на сите четири тркала. Заедно, тие можат да обноват до 600 kW енергија за време на сопирањето, овозможувајќи речиси 50% од енергијата потрошена за време на e-Prix да се искористи повторно. Енергијата се складира во батерија од приближно 47 kWh, развиена за да понуди моментална моќност, термичка стабилност и издржливост.

 

- Едносед развиен во срцето на Stellantis Motorsport.

 

Едноседот е развиен директно во срцето на Stellantis Motorsport во Сатори под водство на Jean Marc Finot. Автомобилот користи речиси 11 години искуство во шампионатот Формула Е со единствена експертиза во дизајнот, работењето и оптимизацијата на 100% електрични едноседи од високо ниво. Посветен тим ги внесува сите високи стандарди, страст и тркачка експертиза во програмата на Citroën за Формула Е.

 

Оваа експертиза, акумулирана во текот на неколку сезони, му овозможува на Stellantis Motorsport да го совлада сложениот баланс помеѓу моќноста, ефикасноста и сигурноста - три основни параметри во Формула Е, каде што секој процентен поен на енергетска ефикасност се претвора во конкурентска предност. Покрај шасијата и каросеријата, нивната експертиза го опфаќа целиот погонски склоп: електрични мотори со врвни перформанси (до 350 kW во тркачки режим), интерно развиени инвертори и софтвер за контрола на моќноста, системи за регенерација на енергијата на двојниот мотор (напред и назад) и напредно термичко и енергетско управување, кои се во срцето на тркачките перформанси.

 

Лекциите научени од Формула Е директно се вградуваат во проектите за електрична мобилност во производството: оптимизација на системите за управување со батериите, ефикасност на инверторот, обновување на енергијата при сопирање и стратегија за софтвер за контрола на моторот.

 

„Ние правиме многу повеќе од дизајнирање на едносед: ја оживуваме страста на Citroën во едно од највизионерските првенства во светот. Со речиси единаесет години искуство во Формула Е, десетици инженери и техничари ги ставаат своите високи стандарди, тркачка експертиза и ентузијазам да работат за марката секој ден. Оваа експертиза, стекната во текот на сезоните, сега ни овозможува да го совладаме суштинскиот баланс помеѓу управувањето со моќноста, најсовремената ефикасност и сигурноста, што останува суштинска основа.“ Jean Marc Finot – директор на Stellantis Motorsport.

 

- Тробојна ливреја што го електрифицира дизајнот

 

Уште на прв поглед, новата ливреја на Формула Е на францускиот производител го поставува тонот: смелост, енергија и објава за идентитет. Развиена во Центарот за дизајн на Citroën, се одликува со градиент на бои што се протега како забрзување. Црвената и сината се одделени со две бели ленти што го одразуваат шевронскиот шаблон отпечатен на каросеријата на автомобилот. Целокупниот ефект е моќен и многу графички.

Однапред, жива црвена боја го разубавува носот на едноседот - боја што зрачи со страст, спорт и наследство на Citroën. Оваа боја е потписот на Citroën, онаа што го прави неговото срце да чука, симболизирајќи марка што никогаш не престанала да воодушевува на патот и на патеката. Потоа погледот се лизга по каросеријата, зафатена со прецизен до милиметар градиент, изработен со прецизност на златар. Црвената се протега и бледнее во техничко движење. Гестот е чист, контролиран и современ: перформансите во спрега со елеганција.

Беспрекорните бели ленти и електрично сината боја преовладуваат, создавајќи тробојна композиција што Citroën гордо ја прикажува во срцето на шампионатот Формула Е. Три бои, три ветувања: страст, технологија, гордост. Јасна почит кон Франција, нејзиното знаење и нејзиниот дух на иновации. Оваа ливреја, смела и рафинирана, ги носи боите на една земја, гордоста на производителот и елеганцијата на една визија.

 

- Исклучителни возачи, искусен тимски шеф

 

Двајца талентирани возачи со богато искуство во Формула Е ќе го развеат знамето на марката при влезот во Светското првенство во Формула Е на ABB FIA.

 

Jean-Éric Vergne, 35-годишен француски возач, се етаблираше како репер во мотоспортот. Тој си создаде име во Формула Е, станувајќи првиот возач кој освоил две последователни титули. Неговата сестраност се протега и на трките на издржливост, акумулирајќи искуство и перформанси во сите категории на патеки.

 

Накратко

• Француска Формула Кампус и Формула Рено 2.0 шампион во 2008 година

• Возач во Формула 1 со Торо Росо од 2012 до 2014 година

• Деби во Формула Е во 2014 година

• Двоен шампион во Формула Е

• Од 2022 година: Возач во FIA WEC со тимот Peugeot Total Energies

 

„Воодушевен сум што му се придружувам на Citroën во Формула Е - толку култна и историска француска марка. Вистинска чест е да ја претставувам мојата земја како француски возач во овој нов тим. Мојата цел е да го донесам целото мое искуство во Формула Е за да му помогнам на Citroën да успее во својата прва сезона. Овој нов проект е огромен извор на мотивација за мене. Имам голема доверба во тимот и верувам дека веќе можеме да се бориме за подиуми и победи следната година. Гледајќи подалеку, нашата амбиција е јасна: да го направиме тимот на Формула Е на Citroën Racing еден од најуспешните тимови во следната генерација на Формула Е.“ Jean-Éric Vergne

 

Nick Cassidy, 31-годишен возач од Нов Зеланд, кој е еден од најреализираните таленти на својата генерација во мотоспортот. По ветувачките почетоци во картинг и едноседите, тој блесна во Јапонија со освојувањето на „Јапонската тројна круна“ (Супер Формула, Супер ГТ и Формула 3). Во 2020 година, тој се приклучи на Формула Е, каде што брзо се етаблираше како сериозен кандидат за титулата, собирајќи победи и места на подиумот. По две извонредни сезони, тој се приклучи на тимот на Citroën Racing.

 

Накратко

• Троен шампион во Јапонија: Формула 3, Супер ГТ и Супер Формула

• 3-ти во сезоната 2023-2024. Вицешампион на Светското првенство во Формула Е во сезоната 2024-2025.

• 11 победи и 25 места на подиумот во Формула Е.

• Искуство во DTM и FIA WEC покрај неговата кариера во едносед

• Се смета за еден од најуспешните возачи на неговата генерација

 

„Многу сум возбуден што сум дел од проектот Citroën Formula E – и што гледам како една толку култна марка се приклучува на шампионатот. Ги имаме сите алатки и вистинските луѓе за да изградиме нешто навистина посебно во следните неколку години. Исто така, навистина се радувам на соработката со Jean-Éric Vergne, единствениот двократен шампион во Формула Е. Помагањето во изградбата на нов тим е возбудлив предизвик. По три одлични сезони во автомобил Gen3, ќе го донесам целото мое искуство за да се борам за силни резултати во Сезоната 12 – и да помогнам во етаблирањето на Citroën како тим на водечка позиција за иднината.“ – Nick Cassidy

 

Cyril Blais назначен за шеф на тимот

 

Со солидно искуство во Формула Е, Cyril Blais ја носи својата техничка експертиза и лидерство на чело на организацијата за да ја оствари амбицијата на тимот во шампионатот Формула Е на ABB FIA. Cyril Blais започна во Формула Е како инженер за трки на реномирани возачи како Lucas di Grassi и Maximilian Günther. Постепено напредуваше до позициите главен инженер и заменик-директор на тимот, пред да ја преземе сегашната улога како шеф на тимот во „Maserati“.

 

Познат по својот колаборативен пристап и способност да ги здружи талентите, Cyril Blais се фокусира на создавање оптимална работна средина и колективно лидерство. Неговата стратешка визија вклучува посебен фокус на најсовремени технологии, управување со енергијата и напредна употреба на симулатори за максимизирање на перформансите на тимот на патеката. „Мојата цел е да ги консолидирам достигнувањата на тимот и да продолжам да напредувам во шампионатот, вреднувајќи ја работата и посветеноста на секој член на тимот“, истакна Cyril Blais.